Alla inlägg under februari 2010

Av Lotta - 27 februari 2010 23:03

Påminner om gamla tider...Noice!


Påminner om förra årets vinnare..


Och så Jöback förstås.. ;)

Av Lotta - 27 februari 2010 21:59


Av Lotta - 23 februari 2010 20:53

Blev inbjuden av minstingen att bygga med kapla idag. När jag kom in i leken hade hon redan grundat ett hus med olika rum. Min första uppgift blev att bygga en TV i ett av rummen. En TV..av kapla..?     ( Kapla är små platta trästavar 2x10 cm långa)


" Hmm sa jag, hur gör man det? "

" Men det är ju jättelätt! " kontrar minstingen.

" Eeh..jättelätt..? "


Efter en enkel förklaring om att det bara är att stapla dem på varann, några stycken, så blir det en TV, så lyckades även jag med det bygget. Tänkte stilla för mig själv att det kanske inte är konstigt att jag har lite svårt med for-loopar och annat i Javan (programmeringsspråk) när jag inte ens kan bygga en TV av kapla!  


Lite senare i bastun var det dags för favvoleken Gissa-vad-som-helst. Jag fick äran att börja att tänka på något - vad som helst - som sedan minstingen skulle gissa vad det var. Så jag började hårt, trodde jag, med en svår en. Pedagogisk som jag är varnade jag för att det kanske inte skulle vara så lätt att gissa på den här..


" Det här gör att man svettas. "

" Bastun! " ropar hon.

" Nej, men det finns i liksom bastun..Det gör att man tar av sig kläderna. "

" Värme! "


Jaha, så svår var den. Andra gissningen.   Då var det värre när hon tog sin. Den gick jag bet på helt o hållet. Eller vad säger ni om den här:


" Först snurrar det ett varv. Sen stiger det upp i luften.."


Jag hade massor av bra gissningar. Tyckte jag i alla fall. Men de var inte rätt nå'n av dem. Vad tror du att det är..?

Av Lotta - 23 februari 2010 16:58

Marängen! ;P

  Vart tog bilen vägen..?   Lilla kebnekaise   o snömössan bara växer..  

Av Lotta - 23 februari 2010 16:48

Hmm..har gungorna ramlat av..?   På spaning vid komposten

Tre av familjens fem

   



Av Lotta - 16 februari 2010 08:09

Håller det på att bli en fotoblogg kan man ju undra..? Ja, hinner inte plita ner så mycket text jämt, eller har ingen inspiration kanske. Men jag tar mycket bilder när jag är ute, och en bild säger mer än tusen ord sägs det ju. Vet inte om jag håller med riktigt om det alla gånger. Men delar gärna med mig av några vackra foton från isen igen. Så håll till godo och njut! Och har du möjlighet så gå ut själv och upplev dessutom - det är härligt.   

       


 

Av Lotta - 7 februari 2010 14:02

Testade riktiga skidspåren idag. Ojdå, får jag lov att säga. Har ju bara finåkt lite på platta isen för att det är så vackert o mysigt. Här skulle behöva vallas, jag har verkligen inget glid. Behövde inte saxa upp i backarna utan kunde enkelt ta ena benet efter det andra och åka rakt!   I utförsbackarna fick jag staka!


Sen kändes det helt plötsligt tungt i armarna..just ja, åker ju omkring med ett par för långa slalomstavar eftersom någon, (inga namn nämnda..) hrm..lånat ut mina fina lätta längskidstavar..till en blivande Vasaloppsåkare! Det har gått hur bra som helst på finisen, men kändes direkt när man skulle staka på riktigt.


Ja det är en helt annan sak att åka skidor i riktiga spår faktiskt. Det var så'nt där man gjorde förr för länge sen känns det som. Numera är jag nog mer ute efter upplevelsen än efter konditionen eller träningen. Men det är ändå kul i riktiga spår. Det blir ju faktiskt lite 'skidåkning' av det hela! Inte bara som att staka en promenad.. Så det blir nog fler turer i spåret!

Av Lotta - 5 februari 2010 21:31

   



   

Ovido - Quiz & Flashcards