Alla inlägg under april 2010

Av Lotta - 21 april 2010 08:47

..niger och säger att nu är det vår. Ja nu står de där ute i backarna så stolta och vita. Lite smått frusna var de igår, det blåste så förfärligt och graderna var knappt våraktiga. Så lite blyga var de allt. Men de ger sig inte. Så fort solen strålar med sin värme öppnar de sig ännu mer och tar emot. Och lyser bland fjolårslöven mot vinterbleka förbipasserande människor. Skapar ett och annat fånlyckligt leende. Då är det vår!

    och somliga måste ju bara plocka...!

 

Av Lotta - 16 april 2010 21:22

Förra veckan..man ser skidspåren..

 

Igår..inga spår alls varken efter skidor eller is.. 

Det måste vara våren nu, trots att det snöade och var ruskväder idag. Aprilväder..


Då förra veckan när isen fortfarande låg lite var jag ju bara tvungen. Ni vet. Gå ut en sväng på bryggan och titta..Undrar om den håller.. Undrar hur tjock den är.. Tog det säkra före det osäkra och gick till strandkanten istället. Vågade inte riskera att hoppa ner en halvmeter från bryggkanten o gå igenom isen ju. Så istället smög jag ner till iskanten där den började just i strandkanten - o vips! - horsintal-läge! Där låg jag lika överraskad som man bara kan bli av att helt oplanerat falla till marken som en fura. Hade förstås halkat o landat med foten i is-snö-sörjan blivit blötkladdig om händer och skitig på jack-ärmen.


Just då ser jag. På andra sidan viken sitter där två sol-lapare o njuter o ser mot mitt håll. Blir förmodligen lätt rosa om kinderna när jag inser att de antagligen just i detta ögonblick sitter och skrattar åt mitt barnsligt dumma tilltag att testa isen. Smått indignerad reser jag mig upp men kan ändå inte låta bli att fnissa åt mig själv medan jag snabbt avlägsnar mig från stranden.. Tur man har barnasinnet kvar. Livet skulle bli rätt trist annars.   

Av Lotta - 15 april 2010 14:12

..in fact there is nothing I can't be..



  • Tulpaner
  • Solen
  • Ett leende
  • Underbara vänner

och sist men inte minst en alldeles för sminkad kille men med en härlig låt..

Av Lotta - 8 april 2010 19:36

Kom ihåg att du kan vara precis den du verkligen vill vara!

Du kanske vill vara kärleksfull..

 

eller lekfull..

 

eller rödhårig..

  eller gosig..   eller ha lila hår och vara glad som ett troll..   eller alltihopa på en gång!

Hur du än önskar att du är så kan du vara det. Börja med att intala dig själv att du är allt det där så ska du snart se att du uppfattar dig så som som vill vara. Och vips - då är du där!

Av Lotta - 3 april 2010 12:41

 

Av Lotta - 3 april 2010 11:25

  Lite påskfint i köket     

Ovido - Quiz & Flashcards