Alla inlägg under juli 2010

Av Lotta - 24 juli 2010 10:24

 

Årets besök på huvudstadens nöjesfält blev något av en åkfest. Äntligen. Har gått så många år där bland barnkarusellerna och intalat mig att det ÄR kul att åka Koppen eller Flygplanen. Och visst, lite kul är ju bara det snurrar. Men ju mer fart o mer snurr desto mer skoj!


Så i år började vi stort med två åk i Tilt. För er som aldrig åkt Tilt kan jag säga att den är…lite läskig. En så’n där som man sitter i och undrar varför man skulle till Gröna Lund överhuvudtaget. Det finns ju så mycket annat att göra en varm sommardag. Ligga på stranden o mysa med en god bok där största spänningen handlar om vad mördaren ska göra i nästa kapitel till exempel. Men nej, nu satt man där högst upp i Tilt/Fritt fall och såg ut över ett vackert sommar-Stockholm. Jaja, jag fick i alla fall en underbart härlig utsikt, hann jag tänka innan den började luta neråt. Det är då jag nästan, men bara nästan ångrar. Jag gillar ju spänningen, pirret i magen, känna hur adrenalinet stiger. Tittar ner på de små människorna rakt under mig, på asfalten som ser hård ut. Vad gör jag här? Så faller jag. Rätt ner. Tänk om inte broms/stoppanordningen funkar? hinner jag tänka på vägen ner. Sen landar jag överlycklig, säkert och lugnt. Och då vet jag precis varför jag valde Gröna Lund och inte stranden.   


Efter den starten var ju adrenalinet igång så att säga. Sen var det bara att fortsätta, av bara farten. Fick äntligen åka Extreme och Insane. Men gamla favoriten slänggungorna, eller Kättingflygaren som den visst heter, finns det inget som slår. Den ihop med Fritt fall/Tilt är klara favoriter. Insane är helt klart överreklamerad. Gav den två chanser, men nej, ingen riktig kick. Katapulten är riktigt härlig, lite som Fritt fall fast den kan inte bestämma sig. Upp ner upp..nej, ner.


Hade en härlig dag med två härliga åkgalna tjejer.


Mycket köande blev det..

   Fritt fall/Tilt

 


Min favvo


  Många plåtbitar var det här..

 


Av Lotta - 20 juli 2010 09:26


Tänk att datorkrångel kan leda till något så positivt som en härlig promenad i morgonsolen..

  (Snälla dator krångla mera..?!? ;-) )

Av Lotta - 20 juli 2010 09:16

      ..när jag sitter hemma :P

Som sagt..det bästa i livet är gratis..

Av Lotta - 18 juli 2010 17:14


I all längtan bor en framtid.


Vad längtar du efter?



Jag längtar efter..

  • att få ett jobb jag trivs med
  • att få labben Trains klar!
  • att göra morgonyoga på bryggan
  • att få träffa vissa speciella personer
  • att simma i kvällssolen
  • att se en riktigt mysig film
  • känslan av att vara ett, mitt i en stor konsert
  • spänningen i en resa
  • min mamma

Av Lotta - 17 juli 2010 16:53

..trivs jag bra.. :)

  vid tidsbrist duger ju även det här..  

Av Lotta - 11 juli 2010 22:34

Underbaraste sommar! Först Femöre med sol, hav, vågstänk, dopp i halvkallt vatten o glada barn. Sen kvällskul vid Kattberget tack vara härliga grannar som körde ett gäng ungar i rivfart i ring! Själv nöjde jag mig med ett kvällsdopp, något varmare än det på dagen.

                   

Av Lotta - 10 juli 2010 21:46

Kom ut på trappen för en timma sen o fick se ett härligt skådespel i skyn. Bilderna talar för sig själva..

           

 

   

Av Lotta - 10 juli 2010 19:27

Så äntligen blev de omplanterade och utsatta mina små aubergine-plantor. Får nu se om de får vara ifred för de hemska sniglarna.. Men de är betydligt färre i år än tidigare. Sniglarna alltså. Plantorna är fler! Värmen gör väl sitt till att de otäcka slemmiga håller sig på lite avstånd antar jag. Låt det vara varmt och soligt hela sommaren! =)


Nyligen bråkade med..

 

På plats längs husväggen..

 

Och vissa fick större kruka än andra..  


Har aldrig satt aubergine tidigare. Ska bli spännande att se hur de artar sig! Ett år odlade jag squash. Det var helskoj. Stora vackra blommor blev det, och fullt med squashar. Året efter år sniglarna allt! Då tappade jag sugen helt för odling. Men nu när jag satt lite frön igen upptäcker jag hur kul det är igen! Får se om de får växa ifred nu..

Ovido - Quiz & Flashcards