Alla inlägg under oktober 2010

Av Lotta - 27 oktober 2010 09:11

Går en sakta morgonpromenad. Ja idag går det sakta. Oftast går jag raskt, men ibland behöver man gå sakta. Av olika orsaker. Hör det prasslar. Och prasslar. Vänder mig för att titta och ser. Det är löven som faller från ett stort träd. Inte ett här och ett där. Utan hela tiden. I en aldrig sinande ström. Det prasslar till lite varje gång ett nytt löv landar bland de andra torra löven som ligger under trädet. Prassel, prassel, prassel, prassel...


Fortsätter min lugna promenad och ser hur naturen håller på att klä av sig. Solen skiner och har så när börjat värma lite efter en frostnupen natt. Nästan alla träd fäller sina löv just denna morgon. Eken, äppelträdet, alen och så trädet som jag inte vet sorten på. Har aldrig förr hört löven falla. Har aldrig förr verkligen sett träden fälla sina löv. Men det gör jag just idag. En del faller snabbt och rakt, andra virvlar flera varv på vägen ner. Några tar en liten lufttur några meter åt sidan innan de landar på marken.


Läste häromkvällen om gravitationen, Newton och Einstein. Läxor årskurs 6. Allt hänger ihop. Löver faller neråt på grund av tyngdlagen eller gravitationen. Tur att den finns. Annars skulle vi alla sväva runt i universum. Hur skulle vi då kunna träffas, kramas och prata? Tur för maskarna också! Så de får lite mat.


 

Av Lotta - 25 oktober 2010 20:58


Av Lotta - 24 oktober 2010 17:11


*********             *********

..leenden och skratt för det smittar,

..kramar o mys för det gör dig glad i kroppen,

..goda smaker och lukter för det väcker härliga begär,

..vackra saker för det tar fram det vackra inom dig,

..skön musik för det är härligt att lyssna till,

..människor som gör dig till en

bättre människa.

puss





Vi kan inte bli vad vi borde vara om vi stannar där vi är.

Av Lotta - 22 oktober 2010 20:30

Har just fått i händerna en bok som jag tänkte jag skulle läsa redan för ett och ett halvt år sen. Vad kul det är när man direkt på första sidan känner att det här är något man verkligen gillar. Ett gott skratt redan innan sida tre. Lutar mot något riktigt bra med andra ord. Passar bra så här på mörka höstkvällar.


Så vad är det då för en bok tro. Jo anledningen att jag måste läsa den just nu är att den ju redan kommit på film med Julia Roberts och jag vill verkligen se filmen. Men först vill jag läsa boken. Lyckan, kärleken och meningen med livet heter den. Vilken härlig titel! Skriven av Elisabeth Gilbert. verkar vara en såndär film man antingen älskar eller hatar. Såg på en omröstningsssida: massor av 10'or resten 1'or... Skulle tro att jag kommer att tillhöra den första skaran där. Fast man vet aldrig, det återstår att se. :)


Nej, nu måste jag nog läsa vidare..

Av Lotta - 16 oktober 2010 22:11


 

Av Lotta - 12 oktober 2010 19:17


Din mest värdefulla tillgång är tiden.

Investera i den istället för att spendera den.


Var närvarande i det du gör när du gör det!


Tro på framtiden ger livskvalitet. Vad vill du tro på idag?


Förverkliga dina drömmar så att du får plats med nya.


Källa: En härlig bok, Mia Törnblom



Håller med! :)

Av Lotta - 10 oktober 2010 21:28



Skön höstpromenad i skogen..


 

 

     

Längs havet..

      Söndermarken, Winnerbäck

Av Lotta - 9 oktober 2010 11:42

Men trist. Textfärg o formatering fungerar ju inte här. Varken i Firefox eller Explorerer syns ju att förra inläggets text är lila och fontstorlek 18 pt vilket ska vara ganska stor text. :(

Även design av foton som att vända på dem o sätta text har inte funkat sen i somras. Fast det kan man ju göra innan man laddar upp dem i och för sig. Var dock himla smidigt att göra det direkt här på Bloggplatsen.


Ja det är tur att solen skiner så jag kan gå ut och ta en härlig höstpromenad istället! Vem vet det kanske blir några vackra höstfärger att fånga och förgylla bloggen med. Älskar att fota.. :)

Skapa flashcards