Alla inlägg under juni 2011

Av Lotta - 23 juni 2011 20:34

Ja ska man tro Roger på Rix MorronZoo så är det ikväll man ska lägga 7 blomster under kudden och drömma om sin tillkommande. Just därför, för att alla lägger blomster fel natt så är det så många som det går illa för! Hahah, ja så kan man ju tro om man vill. Eller så garderar man sig och lägger bägge nätterna! ;P Eller struntar i skrock helt enkelt. Själv har jag inte bestämt mig för vilken jag vill tro på. Om det nu skulle spela någon roll. Men blommor har vi plockat. Solen skiner. Och det är sommar.

    Glad midsommar!

Av Lotta - 19 juni 2011 21:15

Ja just idag känner jag verkligen det. Härligt med regn. Vaknade till det där lite brusande obestämbara ljudet som först efter en stund visar sig vara regnets väg ner i gräset via trädens bladkronor. Jag älskar det. Världen går liksom lite saktare vid regn. Åtminstone känns det så.


Man kan inte klippa häcken eller klippa gräset. Inte plantera blommor eller olja in altanen. Men man kan tillbringa större delen av dagen i soffan med en dator eller en bok. Hälsa på nära&kära. Äta jordgubbar med glass medan regndropparna rinner i rännilar ner för fönstret. Bli totalt älskad av en halvdränkt katt som man släpper in i värmen. Njuta av att vara lat. Ta en härligt blöt promenad och se naturen i ruskväder när man suttit stilla för länge. Planera sommarens kommande soliga dagar.


 


Jag tror jag verkligen behövde en helregnig söndag i mitt liv just nu. Tack vädergudarna för denna dag!


 


Så efter en hel dags regnande känner jag mig stärkt i kropp&själ.


 

Av Lotta - 12 juni 2011 12:23

var nice..


Big ben ståtlig som alltid.

  

En klassiker om man saknar en röst..

 

Picadilly Circus i hjärtat av pulsen. Med den klassiska neonreklamen och Eros med bågen.


 

För de mer bemedlade och för den som låtsas lite.. ;) Inte varje dag en grönklädd gentleman öppnar taxidörren och välkomnar en ut samt håller upp den tunga svängdörren in till denna anrika gamla butik.

 

Jimmy Choo.. Big shoe..

 

Fish & Chips på riktig engelsk pub.

 

Flott hotell vid Canary Wharf.
     =)

Av Lotta - 1 juni 2011 18:28

Men vart tog hela maj vägen tro? Helt plötsligt vaknar man upp en onsdag - och det är juni! Visst hann jag se o njuta av våren en del men vill ha meeer ju! Just nu doftar det syrén vart man än går och det är så härligt. Tur att vi har en stor härlig syrénbuske strax utanför fönstret på jobbet så jag hinner sniffa lite nu med fönstret på glänt när man sitter instängd på jobbet hela dagarna.


Ska nog ta och skaffa mig en syrén till trädgården. En berså kanske...med en liten fikaplats innanför där man kan ta en kaffe i kvällssolen..och njuta av doft & sommarvärme.. <3


Cease the day


Ovido - Quiz & Flashcards