Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Härligt med regn! =)

Av Lotta - 19 juni 2011 21:15

Ja just idag känner jag verkligen det. Härligt med regn. Vaknade till det där lite brusande obestämbara ljudet som först efter en stund visar sig vara regnets väg ner i gräset via trädens bladkronor. Jag älskar det. Världen går liksom lite saktare vid regn. Åtminstone känns det så.


Man kan inte klippa häcken eller klippa gräset. Inte plantera blommor eller olja in altanen. Men man kan tillbringa större delen av dagen i soffan med en dator eller en bok. Hälsa på nära&kära. Äta jordgubbar med glass medan regndropparna rinner i rännilar ner för fönstret. Bli totalt älskad av en halvdränkt katt som man släpper in i värmen. Njuta av att vara lat. Ta en härligt blöt promenad och se naturen i ruskväder när man suttit stilla för länge. Planera sommarens kommande soliga dagar.


 


Jag tror jag verkligen behövde en helregnig söndag i mitt liv just nu. Tack vädergudarna för denna dag!


 


Så efter en hel dags regnande känner jag mig stärkt i kropp&själ.


 

 
 
Ingen bild

mia

19 juni 2011 22:14

jag känner precis samma, det ärtur vi får regn ibland så vi kanstanna upp och lyssna och inte göra något, inte prestera en massa hela tiden.

Jag har njutit på altanen,läst bra böcker, och sovit middag och plockat lite och är så nöjd med dagen...

Älskar också soliga dagar, att ligga i en solstol eller ta en liten båttur, plocka ut i trädgården.

Men allt har sin mening och allt har sin tid. Reg behövs har jag äntligen insett! I lagom dos förstås.

Kram Mia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 22 juli 2011 22:48

Lite prassel vid sidan av..   Jag stannar upp o ser något slingrande svart..   En orm!   Lite väsande och avvaktande var den..   o likaså jag. Fast inte så väsande då. Mest avvaktande.   Tror det var en svart huggorm. För vi såg inga gula fläckar ...

Av Lotta - 21 juli 2011 12:10

som finns med en länge. Sommarens besök på:   Alltid lika vackert att anlända med båt.  Förväntansfulla tjejer.   Traditionsenligt startade vi med den värsta - Fritt fall Tilt!  Med adrenalinet på topp var det bara att fortsätta karuse...

Av Lotta - 16 juli 2011 13:10


inför kvällens poolparty..   Målade naglar o en bikini är väl allt som behövs..? ;P Förutom ett glatt humör, lite busighet och trevliga människor förstås. :) Ha go en kväll, det tänker jag ha! ...

Av Lotta - 13 juli 2011 21:03

vid udden..          

Av Lotta - 12 juli 2011 20:31

myste i kvällssolen på bryggan efter ett dopp i vågorna på udden.           Ja fast Brolle var bara i mobilen förstås. Men han sjöng så vackert Free Fallin' och Det är hon. Lovely! <3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards