Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Och vem sa att lek inte är utvecklande..?

Av Lotta - 23 februari 2010 20:53

Blev inbjuden av minstingen att bygga med kapla idag. När jag kom in i leken hade hon redan grundat ett hus med olika rum. Min första uppgift blev att bygga en TV i ett av rummen. En TV..av kapla..?     ( Kapla är små platta trästavar 2x10 cm långa)


" Hmm sa jag, hur gör man det? "

" Men det är ju jättelätt! " kontrar minstingen.

" Eeh..jättelätt..? "


Efter en enkel förklaring om att det bara är att stapla dem på varann, några stycken, så blir det en TV, så lyckades även jag med det bygget. Tänkte stilla för mig själv att det kanske inte är konstigt att jag har lite svårt med for-loopar och annat i Javan (programmeringsspråk) när jag inte ens kan bygga en TV av kapla!  


Lite senare i bastun var det dags för favvoleken Gissa-vad-som-helst. Jag fick äran att börja att tänka på något - vad som helst - som sedan minstingen skulle gissa vad det var. Så jag började hårt, trodde jag, med en svår en. Pedagogisk som jag är varnade jag för att det kanske inte skulle vara så lätt att gissa på den här..


" Det här gör att man svettas. "

" Bastun! " ropar hon.

" Nej, men det finns i liksom bastun..Det gör att man tar av sig kläderna. "

" Värme! "


Jaha, så svår var den. Andra gissningen.   Då var det värre när hon tog sin. Den gick jag bet på helt o hållet. Eller vad säger ni om den här:


" Först snurrar det ett varv. Sen stiger det upp i luften.."


Jag hade massor av bra gissningar. Tyckte jag i alla fall. Men de var inte rätt nå'n av dem. Vad tror du att det är..?

 
 
Ingen bild

Maria

23 februari 2010 22:33

Ånga?

 
Ingen bild

Lotta

26 februari 2010 17:03

Mycket nära Maria! Du kan det här bättre än mig.. ;)

Svaret var vatten. "Du vet kretsloppet mamma..det går ju liksom runt ett varv och sen tillbaka upp i luften.."
Fiffigt va'?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 22 juli 2011 22:48

Lite prassel vid sidan av..   Jag stannar upp o ser något slingrande svart..   En orm!   Lite väsande och avvaktande var den..   o likaså jag. Fast inte så väsande då. Mest avvaktande.   Tror det var en svart huggorm. För vi såg inga gula fläckar ...

Av Lotta - 21 juli 2011 12:10

som finns med en länge. Sommarens besök på:   Alltid lika vackert att anlända med båt.  Förväntansfulla tjejer.   Traditionsenligt startade vi med den värsta - Fritt fall Tilt!  Med adrenalinet på topp var det bara att fortsätta karuse...

Av Lotta - 16 juli 2011 13:10


inför kvällens poolparty..   Målade naglar o en bikini är väl allt som behövs..? ;P Förutom ett glatt humör, lite busighet och trevliga människor förstås. :) Ha go en kväll, det tänker jag ha! ...

Av Lotta - 13 juli 2011 21:03

vid udden..          

Av Lotta - 12 juli 2011 20:31

myste i kvällssolen på bryggan efter ett dopp i vågorna på udden.           Ja fast Brolle var bara i mobilen förstås. Men han sjöng så vackert Free Fallin' och Det är hon. Lovely! <3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards