Alla inlägg under december 2010

Av Lotta - 28 december 2010 19:27

                 

Av Lotta - 23 december 2010 10:22

 

(+ i. Den funkar lite dålgt på min dator..)

Av Lotta - 19 december 2010 12:30



 

                

  

Av Lotta - 13 december 2010 20:19

..så det är jag det.. ;P


 

(tihi..  )

Av Lotta - 12 december 2010 15:40

Mitt i allt stök o städ o bök i dessa tider så finns det små ljuspunkter. Ganska många sådana faktiskt. En av dem stötte jag nyss på mitt i det tråkiga städandet. Drog omkring i minstingens rum med dammsugare o trasa o lyfte på en trave påbörjade småberättelser. Hon befinner sig i just det stadeiet av skrivande då de producerar berättelse efter berättelse som små A5-häften med lite text o bild på varje sida. Vanligt är att det blir en hel hög påbörjade småberättelser som inte har något slut, för det är alltid roligare att göra nytt ju!


Hur som helst så var det just en så'n påbörjade jag stötte på i högen av papper. Jag gillade den direkt när jag såg titeln. Den hette "Mamma är best"! Helt klart en riktgt bra berättelse, tror inte ens den behöver bli färdg ens för att vara bra! Den är en vinnare bara på titeln... ;)

Av Lotta - 4 december 2010 15:20

 



 


      Kom ut lite väl sent för kameran var ju inte laddad..och plogbilen besökte gatan sent igårkväll..och så var det ju luugn lördag förmiddag..så solen hann smita lite bakom molnen. Men det var vackert ändå. :)

Särskilt himmlen blir härlig med lite moln.


    Sen kunde jag bara inte låta bli.. ;P

Det var värt lite snö i skoskaften!


 

<3<3<3

Av Lotta - 4 december 2010 12:12

Lagom till första advent vaknade man mer eller mindre insnöad förra helgen..


   


Fortsatte min "tradition" att baka lussebullar på första advent.

 


Sedan dess har det ju inte blivit mindre snö direkt. Istället har vi redan massor av det vita. Minst 40 cm. Och det kom tidigt i år. Innan decembers början. Nåja, jag är ju en fan av snön så jag ska inte klaga. Hellre snö än kyla. Den har vi också fått smaka på allaredan. -20 ett par morgnar, HU! Det var till och med så man häromdagen tänkte "oj vad varmt det är idag då!". Då var det -6 grader. Är inte riktigt vad man brukar tänka när det är minusgrader ute. Men allt är ju relativt, som Albert sa.


Dagen innan andra advent vaknar man istället till en oemotståndligt vacker morgon..


   

Ovido - Quiz & Flashcards