Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Min egen lilla doktor

Av Lotta - 24 september 2010 08:24

Startade dagen med att nysa. Inte en nys, utan många. Efter säkert 20:e gången säger så minstingen:


"Sådär sjuk kan man bara vara på TV. I tecknat!"


Jag tänker mig själv som en liten tecknad figur överdrivet nysande som underhåller barn i tv-soffor. Hm..nej, jag finns faktiskt på riktigt. Efter en liten stund kommer hon fram med medicin till mig. Hon har hittat en flaska flytande Alvedon och ett rör Bifolac, acidophilus-bakterier som brukar vara bra för magen..


Ja det känns skönt att ha en alldeles egen liten doktor här hemma.  

Känner mig redan lite friskare!

 
 
Ingen bild

mia

24 september 2010 08:50

Härliga tider, skönt att bli omhändertagen av någon som bryr sig. Jag har haft ett par underbara mysdagar med min lille. Närhet betyder allt.

kram Mia

Lotta

24 september 2010 09:05

Mmm det är mysigt med dem som försöker så gott de kan! Uppskattas stort o belönas med kramar..

Kram vännen

 
Ingen bild

1 oktober 2010 16:56

Nyser du fortfarande?

Lotta

1 oktober 2010 19:41

haha..nej det har gått över nu. I alla fall nysandet.. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 22 juli 2011 22:48

Lite prassel vid sidan av..   Jag stannar upp o ser något slingrande svart..   En orm!   Lite väsande och avvaktande var den..   o likaså jag. Fast inte så väsande då. Mest avvaktande.   Tror det var en svart huggorm. För vi såg inga gula fläckar ...

Av Lotta - 21 juli 2011 12:10

som finns med en länge. Sommarens besök på:   Alltid lika vackert att anlända med båt.  Förväntansfulla tjejer.   Traditionsenligt startade vi med den värsta - Fritt fall Tilt!  Med adrenalinet på topp var det bara att fortsätta karuse...

Av Lotta - 16 juli 2011 13:10


inför kvällens poolparty..   Målade naglar o en bikini är väl allt som behövs..? ;P Förutom ett glatt humör, lite busighet och trevliga människor förstås. :) Ha go en kväll, det tänker jag ha! ...

Av Lotta - 13 juli 2011 21:03

vid udden..          

Av Lotta - 12 juli 2011 20:31

myste i kvällssolen på bryggan efter ett dopp i vågorna på udden.           Ja fast Brolle var bara i mobilen förstås. Men han sjöng så vackert Free Fallin' och Det är hon. Lovely! <3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards