Direktlänk till inlägg 4 december 2010

Insnöad..

Av Lotta - 4 december 2010 12:12

Lagom till första advent vaknade man mer eller mindre insnöad förra helgen..


   


Fortsatte min "tradition" att baka lussebullar på första advent.

 


Sedan dess har det ju inte blivit mindre snö direkt. Istället har vi redan massor av det vita. Minst 40 cm. Och det kom tidigt i år. Innan decembers början. Nåja, jag är ju en fan av snön så jag ska inte klaga. Hellre snö än kyla. Den har vi också fått smaka på allaredan. -20 ett par morgnar, HU! Det var till och med så man häromdagen tänkte "oj vad varmt det är idag då!". Då var det -6 grader. Är inte riktigt vad man brukar tänka när det är minusgrader ute. Men allt är ju relativt, som Albert sa.


Dagen innan andra advent vaknar man istället till en oemotståndligt vacker morgon..


   

 
 
Ingen bild

Maria

4 december 2010 13:18

Vilka härliga bilder! Jag riktigt känner hur gott lussebullarna smakar :)

Lotta

4 december 2010 15:14

Tack! Ja bodde du bara liiite närmre skulle jag bjuda över dig på fika.. :)

 
Ingen bild

Maria

4 december 2010 15:30

Ja, hade det varit liiite närmre så hade jag gärna kommit över på en fika :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 22 juli 2011 22:48

Lite prassel vid sidan av..   Jag stannar upp o ser något slingrande svart..   En orm!   Lite väsande och avvaktande var den..   o likaså jag. Fast inte så väsande då. Mest avvaktande.   Tror det var en svart huggorm. För vi såg inga gula fläckar ...

Av Lotta - 21 juli 2011 12:10

som finns med en länge. Sommarens besök på:   Alltid lika vackert att anlända med båt.  Förväntansfulla tjejer.   Traditionsenligt startade vi med den värsta - Fritt fall Tilt!  Med adrenalinet på topp var det bara att fortsätta karuse...

Av Lotta - 16 juli 2011 13:10


inför kvällens poolparty..   Målade naglar o en bikini är väl allt som behövs..? ;P Förutom ett glatt humör, lite busighet och trevliga människor förstås. :) Ha go en kväll, det tänker jag ha! ...

Av Lotta - 13 juli 2011 21:03

vid udden..          

Av Lotta - 12 juli 2011 20:31

myste i kvällssolen på bryggan efter ett dopp i vågorna på udden.           Ja fast Brolle var bara i mobilen förstås. Men han sjöng så vackert Free Fallin' och Det är hon. Lovely! <3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards