Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Reservdelskvinna

Av Lotta - 30 januari 2011 09:26

Jag visste inte vad jag skulle tro när jag skummar lördagens platsannonser och ögat fastnar på det fetstilta ordet Reservdelskvinna.


"Till vår reservdelsavdelning i x-stad söker vi en

Reservdelskvinna"


Fantasin skenar iväg med mig och jag börjar skratta: Vem skulle vilja jobba som reservdelskvinna? Innebär det att stå beredd på att avvara ett ben, en arm, ett bröst eller kanske en hjärna måhända? Måste man ha speciella mått här och därför att få platsen? Vem är rbetsgivare? Sjukvården, plastikkirurgin eller kanske institutionen för kvantfysik (med IQ-test på sökande, under 140 göre sig inte besvär).


"Ja jag kan tänka mig att ge bort en tå eller två, jag har ju ändå 10..."

"Mina gröna ögon är åtråvärda, jag får nog platsen..."

"Med tuttar som mina har jag jobb direkt..."

"Eftersom jag vet att jag är smart och inte orkar ta vara på det själv så..."


Men det var varken sjukvård eller kvantfysik som ville ha den där reservdelen, det var bilverksta'n!   

 
 
Ingrid

Ingrid

10 februari 2011 14:22

Jag tänkte likadant, hihi =)
Hoppas allt är väl med dig!
Kramar om!

http://iddeh.bloggplatsen.se

Lotta

10 februari 2011 19:17

Allt är fint. Hoppas det är det med dig med trots ledsamheterna du skrivit om.
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 22 juli 2011 22:48

Lite prassel vid sidan av..   Jag stannar upp o ser något slingrande svart..   En orm!   Lite väsande och avvaktande var den..   o likaså jag. Fast inte så väsande då. Mest avvaktande.   Tror det var en svart huggorm. För vi såg inga gula fläckar ...

Av Lotta - 21 juli 2011 12:10

som finns med en länge. Sommarens besök på:   Alltid lika vackert att anlända med båt.  Förväntansfulla tjejer.   Traditionsenligt startade vi med den värsta - Fritt fall Tilt!  Med adrenalinet på topp var det bara att fortsätta karuse...

Av Lotta - 16 juli 2011 13:10


inför kvällens poolparty..   Målade naglar o en bikini är väl allt som behövs..? ;P Förutom ett glatt humör, lite busighet och trevliga människor förstås. :) Ha go en kväll, det tänker jag ha! ...

Av Lotta - 13 juli 2011 21:03

vid udden..          

Av Lotta - 12 juli 2011 20:31

myste i kvällssolen på bryggan efter ett dopp i vågorna på udden.           Ja fast Brolle var bara i mobilen förstås. Men han sjöng så vackert Free Fallin' och Det är hon. Lovely! <3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards