Direktlänk till inlägg 12 december 2009

Småfräckisar

Av Lotta - 12 december 2009 19:13

Ett gott skratt förlänger livet sägs det. Även om inte det är sanningen helt och hållen så kan ett gott skratt rädda en dålig dag eller åtminstone lyfta den lite. Att skratta varje dag gör gott för hälsan, det kan jag skriva under på ialla fall.   


Vad man skrattar åt har inte så stor betydelse tror jag, bara man inte skrattar åt någon annan som kan bli ledsen för det. De bästa skratten har man i gemenskap med andra. Att skratta tillsammans är dubbelt så roligt!


Här kommer några småroliga citat som i alla fall roade mig idag   :


"Hellre omkörd och bortkommen än påkörd och omkommen."


"Hellre en hängmatta i parken än hängpattar till marken."


"Hellre en back i hallen än ett hack i ballen."


"Hellre en rövare i poolen än en polare i röven."


 
 
Ingen bild

Malin

14 december 2009 05:58

Ja tänk vad di barna kan roa oss. Var trevligt att äntligen ses! Tyvärr har bägge mina nu kroknat i feber....Hoppas vi inte smittat er :( KRAM

 
Ingen bild

mia

18 december 2009 08:22

haha! Jag bjuder på en också:

Hellre småfet och i bra kondition än mager och i dålig...

 
Ingen bild

Lotta

18 december 2009 21:39

Malin: Ja det är kul när vi äntligen får ihop det! ;) Ingen riktig smitta so far.. hoppas ni mår bättre!
Mia: Haha..ja så sant så du! :D
Kramisar

 
Susansnusan

Susansnusan

20 december 2009 22:36

Hahaha...de var bra!!Skratta är livsnödvändigt!!
Ha det underbart i snön
Pussipuss från 12 minus i Skåneland

http://www.susansnusan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 22 juli 2011 22:48

Lite prassel vid sidan av..   Jag stannar upp o ser något slingrande svart..   En orm!   Lite väsande och avvaktande var den..   o likaså jag. Fast inte så väsande då. Mest avvaktande.   Tror det var en svart huggorm. För vi såg inga gula fläckar ...

Av Lotta - 21 juli 2011 12:10

som finns med en länge. Sommarens besök på:   Alltid lika vackert att anlända med båt.  Förväntansfulla tjejer.   Traditionsenligt startade vi med den värsta - Fritt fall Tilt!  Med adrenalinet på topp var det bara att fortsätta karuse...

Av Lotta - 16 juli 2011 13:10


inför kvällens poolparty..   Målade naglar o en bikini är väl allt som behövs..? ;P Förutom ett glatt humör, lite busighet och trevliga människor förstås. :) Ha go en kväll, det tänker jag ha! ...

Av Lotta - 13 juli 2011 21:03

vid udden..          

Av Lotta - 12 juli 2011 20:31

myste i kvällssolen på bryggan efter ett dopp i vågorna på udden.           Ja fast Brolle var bara i mobilen förstås. Men han sjöng så vackert Free Fallin' och Det är hon. Lovely! <3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards