Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Lofsdalen

Av Lotta - 24 mars 2010 16:18

Dag 1

Strålande sol.   Hårda snabba backar. Härligt. Njuter, åker och solar nyllet! Tar en sväng med längdskidorna i elljusspåret på kvällen. Månen lyser mellan träden.


Dag 2

Mera sol. Ännu bättre underlag i backen. Åker som en gudinna. Full fart under skidorna. Svarta pister. Jag och Toppen. Jag och berget. Jag och solen. Jag och farten. Livet när det är som bäst.

  Dag 3

Mulet och lätt snöfall. Öm i muskler. Trött i kroppen. Åker som en kratta. Skidorna lever sitt eget liv. Vill inte som jag. Testar istället snowboard i barnbacken. Liften gick kanon! Efter 2 åk i liften och 2 lite annorlunda sätt att ta sig ner blir det lekparken. Gunga är jag jättebra på! ;P

Hittar fram till skidkyrkogården med hjälp av minstingens ihärdiga övertalning att åka i skogen på små smala skidstigar så man nästan krockar med alla träd.

 

Dag 4

Solen hittar fram igen. Ännu en underbar åkdag. Högsta Toppenliften igång idag - härligt, då kan man åka på kanten av berget högst upp. Där man kan blicka ut över vackra Härjedalen. Tar en längtur i Sagospåret fram på eftermiddagen. Pustar en stund på hotellet innan det är dags för kvällsåkning i slalombacken igen. Vila får man göra hemma..

  

  Dag 5

Ännu en härlig skiddag. Länge sen vi hade en så'n kanonvecka vädermässigt. Snön börjar bli lite sörjig. Går inte så fort längre. Kanske tur med tanke på att kroppen börjar bli trött. Testar lite hopp i Funpark. Bråk om vem som ska få åka snowboard. Tre vill på en bräda. Den som oftast legat ensam o övergiven i bilen! Nu vill alla. Jag får ta vanliga skidorna.

  Dag 6

Sista skiddagen. Alltid lite blandade känslor. Trist att lämna, skönt att komma hem. Tar de stora hoppen i Funpark. Det är ju ändå sista dagen. Kan ju inte vara sämre än barna.. Ångrar att jag inte provade dem tidigare i veckan. Så är det väl oftast. Inte så farligt när man väl testar. Varför tveka? Nästa år ska jag hoppa från första dagen!

 

 
 
Ingen bild

Maria

28 mars 2010 11:50

Ser så härligt ut!!! ni verkar ha haft en helt underbar vecka.....men personligen är jag glad att du är hemma igen :) - nu blir det roligare å plugga :)

 
Ingrid

Ingrid

3 april 2010 18:49

Gu, vilka underbara skidbilder ... blir alldeles full av längtan själv =)

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lotta

3 april 2010 18:58

Jo det var härligt! längtar tillbaka..:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 22 juli 2011 22:48

Lite prassel vid sidan av..   Jag stannar upp o ser något slingrande svart..   En orm!   Lite väsande och avvaktande var den..   o likaså jag. Fast inte så väsande då. Mest avvaktande.   Tror det var en svart huggorm. För vi såg inga gula fläckar ...

Av Lotta - 21 juli 2011 12:10

som finns med en länge. Sommarens besök på:   Alltid lika vackert att anlända med båt.  Förväntansfulla tjejer.   Traditionsenligt startade vi med den värsta - Fritt fall Tilt!  Med adrenalinet på topp var det bara att fortsätta karuse...

Av Lotta - 16 juli 2011 13:10


inför kvällens poolparty..   Målade naglar o en bikini är väl allt som behövs..? ;P Förutom ett glatt humör, lite busighet och trevliga människor förstås. :) Ha go en kväll, det tänker jag ha! ...

Av Lotta - 13 juli 2011 21:03

vid udden..          

Av Lotta - 12 juli 2011 20:31

myste i kvällssolen på bryggan efter ett dopp i vågorna på udden.           Ja fast Brolle var bara i mobilen förstås. Men han sjöng så vackert Free Fallin' och Det är hon. Lovely! <3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards