Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Paddan och delegering

Av Lotta - 16 oktober 2009 21:21


Mötte paddan mitt på cykelvägen. Den låg där stilla och såg ut som en sten med lite egenartat utseende i skymningen. Först trodde jag den hade blivit påkörd, stackars liten, för den gjorde ett litet misslyckat hopp på fem centimeter och landade inte helt smidigt på halvsned och drog sen sakta de utfläkta benen under sig igen. Och när jag petade på den vände den och gjorde ett nytt fem-centimetershopp. Så jag tog upp den gröna stackaren för att undersöka antalet avkörda, slemmigt skadade ben men upptäckte till min förvåning inga sådana. Förmodligen hade den kommit fram ur sin gömma ut i dagssolen  under dagen och sen inte hunnit ner igen innan han var för stelfrusen för att göra fina långhopp värdiga en padda. Jag la det halvstela gröna kräldjuret lite nerbäddad i gräskanten med förhoppning om att han inte fryser ihjälp till natten. Men sen kom jag på att de rackarna är växelvarma så han klarar ju flera minusgrader. Väl?


Det var jag och en och annan stackars hundägare som trotsade vädret och gav sig ut i fredagskvällens duggregn på promenad kvart över sex. Och så paddan förstås. Jag var toktrött och hade verkligen ingen lust att dammsuga eller laga mat. Då kom jag på något bra, jag delegerade dammsugningen till gubben min. Han ville ändå inte gå på promenad i höstregn. Så gick jag ut och fick frisk luft, blev stärkt till kropp och själ och lovade att ta matlagningen när jag kom hem pigg och glad. Den dealen funkade! Tror det är min nya grej - delegering. Eller arbetsfördelning om man så vill. Jag promenerar, du dammsuger. Inga fler gör-det-själv-böcker som är så populärt. Nej istället ska jag leta böcker med ordet delegering på biblan!


Om jag sen blev så pigg av promenaden kan man ju tvivla lite på kanske..det var då den där margarindiskningen testades..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 22 juli 2011 22:48

Lite prassel vid sidan av..   Jag stannar upp o ser något slingrande svart..   En orm!   Lite väsande och avvaktande var den..   o likaså jag. Fast inte så väsande då. Mest avvaktande.   Tror det var en svart huggorm. För vi såg inga gula fläckar ...

Av Lotta - 21 juli 2011 12:10

som finns med en länge. Sommarens besök på:   Alltid lika vackert att anlända med båt.  Förväntansfulla tjejer.   Traditionsenligt startade vi med den värsta - Fritt fall Tilt!  Med adrenalinet på topp var det bara att fortsätta karuse...

Av Lotta - 16 juli 2011 13:10


inför kvällens poolparty..   Målade naglar o en bikini är väl allt som behövs..? ;P Förutom ett glatt humör, lite busighet och trevliga människor förstås. :) Ha go en kväll, det tänker jag ha! ...

Av Lotta - 13 juli 2011 21:03

vid udden..          

Av Lotta - 12 juli 2011 20:31

myste i kvällssolen på bryggan efter ett dopp i vågorna på udden.           Ja fast Brolle var bara i mobilen förstås. Men han sjöng så vackert Free Fallin' och Det är hon. Lovely! <3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards