Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

Året som gick

Av Lotta - 1 januari 2010 19:25

Ja som alla tidningar, TV och radiostationer så sammanfattar väl även jag året som gått. Men den lilla skillnaden att jag hoppar över världshändelser, kändisbloggar och politiska kriser. För mig räcker mitt eget lilla liv alldeles tillräckligt bra.


Dessutom gör jag även den skillnaden att jag minns bara det som var bra, jag hoppar de dåliga bitarna, om det nu skulle finnas några så’na... Det är väl ändå ingen som vill minnas det som var mindre bra. Plockar russinen ur kakan så att säga.   


Det började med 40-årsfest i januari.   En glädjens stund att få samla nära o kära i hemmet och umgås och ha det gott. Tack alla vänner för de sköna stunder jag fick sen hela våren..spa, massage mm. Att jag sen satt och skrev tenta på själva dagen gjorde ju inte så mycket för då hade vi ju redan firat! Till alla er som inte ännu uppnått den bästa av åldrar säger jag bara: Wow, ni har nå’t gott som väntar..!


Tankens Kraft-kursen höll på rätt många veckor där under våren. Men egentligen slutande den aldrig riktigt. Jag lever på den än! En helt otroligt viktig kurs som inspirerat mig till att bli den jag är idag och alla dagar framöver.  Är numera helt säker på att man kan tänka sig frisk, lycklig eller bäst! Åtminstone på vissa plan så att säga. Vet att oro till 90% är obefogat. Och de där sista få procenten kommer ändå att inträffa så ”why worry”?   


I övrigt bjöd våren på en härlig, oförglömlig helg på Utö med underbara gamla vänner liksom en lika härlig klassresa med sonens klass till Dalarna. Underbara ungar! Jag hade nog nästintill lika skoj som de även om jag avstod från att springa i bara kalsongerna runt stugan 3 varv på kvällskvisten!     En vår/vinter utan fjällen funkar ju inte så vi firade påsken där detta år i strålande sol med grillning i backen och vesseltur på fjället. Hann även med att höras en kort stund på lokalradion.


Årets höjdpunkt måste nog ändå bli Thailandsresan.   En resa som den kan inte vara annat än bäst! Inte så mycket att säga om den, den finns ju på bloggen alla redan. Liksom höjdpunkt nr 2, U2 på Ullevi.   Vilken resa! Sommaren bjöd ju annars på en del nya erfarenheter i form av jobb ihop med nya trevliga människor. Några poolpartyn och lata stranddagar.


Hösten gick i hälsans tecken, promenader och ännu en nystart med innebandyn.   En underbar tjejhelg och några tänkvärda föreläsningar. Ja sen gick jag ju och blev bloggare också under året som gick. Det är riktigt skoj att blogga trots att jag önskar att jag hade mera tid till det. Men det är sant som det är sagt: Få saker är så rättvisa som att varje människa har lika många timmar på ett dygn. Det handlar bara om hur man fördelar och prioriterar. Så detta nya år ska jag försöka prioritera min tid på bästa möjliga sätt..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 22 juli 2011 22:48

Lite prassel vid sidan av..   Jag stannar upp o ser något slingrande svart..   En orm!   Lite väsande och avvaktande var den..   o likaså jag. Fast inte så väsande då. Mest avvaktande.   Tror det var en svart huggorm. För vi såg inga gula fläckar ...

Av Lotta - 21 juli 2011 12:10

som finns med en länge. Sommarens besök på:   Alltid lika vackert att anlända med båt.  Förväntansfulla tjejer.   Traditionsenligt startade vi med den värsta - Fritt fall Tilt!  Med adrenalinet på topp var det bara att fortsätta karuse...

Av Lotta - 16 juli 2011 13:10


inför kvällens poolparty..   Målade naglar o en bikini är väl allt som behövs..? ;P Förutom ett glatt humör, lite busighet och trevliga människor förstås. :) Ha go en kväll, det tänker jag ha! ...

Av Lotta - 13 juli 2011 21:03

vid udden..          

Av Lotta - 12 juli 2011 20:31

myste i kvällssolen på bryggan efter ett dopp i vågorna på udden.           Ja fast Brolle var bara i mobilen förstås. Men han sjöng så vackert Free Fallin' och Det är hon. Lovely! <3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards