Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

…vadå radiomast..?

Av Lotta - 19 januari 2010 21:44


Ja det är ungefär så de beskriver det att man står som en mast i universum och sänder ut signaler som i sin tur tar emot budskap av samma sort som man sänder ut. Den ena filosofen,  kvantfysikern, livscoachen, författaren efter den andra svamlar om den hemlighet som bara ett fåtal tidigare fått ta del av. The. Big. Secret. Att du kan tänka dig framgångsrik, rik på pengar eller hur du vill bo, ja egentligen vad du vill.


Det handlar om boken The Secret. Har just börjat läsa den och vet inte riktigt vad jag ska tycka än. Har ju faktiskt ganska nyss själv upptäckt hur stor tankens kraft verkligen är. Så till viss del är jag beredd att hålla med. Men, efter att ha läst inledningen är jag lite tveksam. Den känns ganska amerikansk på det sättet att ”Vill du tjäna massor av pengar? Vi har svaret hur du lyckas.”. The new bible, eller nå’t i den stilen. Men nu ska jag ge boken en chans, har ju bara börjat läsa som sagt. Alltid kan man få något nytt med sig på vägen i livets resa. Och det de i boken egentligen säger fast med lite andra ord och kringsnack är nog det jag också hävdar, att dina tankar styr dig. Mer än du tror!


Jag vill ju inte riktigt vara den här typiska inbundna, tystlåtna svensken som automatiskt svarar ”Jämna plågor..” på frågan hur hon mår. Nej jag säger hellre som Nationalteatern att livet är en fest. Sen vet jag inte om vi har riktigt samma definition på det med vad livets fest innebär. Nationalteatern och jag alltså. Så därför ägnar jag en del tid åt att konsumera litteratur om personlig utveckling ur olika synvinklar. Alldeles för lite tid egentligen. Har lite för mycket annat att göra i mitt liv just nu.


Ibland är det kul att tänka sig hur andra skulle reagera på saker och ting. Jag tänker om jag skulle ge boken The Secret till någon jag känner, till exempel några av mina cybervänner. Ett scenario:


Cybervän 1 skulle rynka på ögonbrynen så fort han såg titlen. Efter att ha läst baksidan skulle han såga boken vid fotknölarna.


Cybervän 2 skulle intresserat ta emot boken. Med ett leende vända fram baksidetexten och så småningom säga något i stil med: ”Aah..spännande. Den här kan man säkert hitta lite tips och idéer i.


Cybervän 3 skulle utbrista: ”En bok! Hm…undrar om man kan programmera den..?


Nej nu måste jag läsa vidare om hemligheten och bestämma mig för om jag gillar idén eller inte. Har ju planer på att se filmen snart.


 
 
Ingen bild

Maria

20 januari 2010 11:42

hmm, ettan å trean verkar bekanta på ngt sätt ;) hahaha

 
Ingen bild

Lotta

20 januari 2010 18:29

men det här ju mina hemliga bekanta ju...inte kan du känna dem...?! Du vet i alla fall inte vem tvåan är..?! ;P

 
Susansnusan

Susansnusan

31 januari 2010 11:34

Vad tror du att jag hade svarat då;-))
Kramiz

http://www.susansnusan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lotta

31 januari 2010 17:50

Ja Susansnusan, om jag får gissa så tror jag du skulle gått på 2ans linje..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 22 juli 2011 22:48

Lite prassel vid sidan av..   Jag stannar upp o ser något slingrande svart..   En orm!   Lite väsande och avvaktande var den..   o likaså jag. Fast inte så väsande då. Mest avvaktande.   Tror det var en svart huggorm. För vi såg inga gula fläckar ...

Av Lotta - 21 juli 2011 12:10

som finns med en länge. Sommarens besök på:   Alltid lika vackert att anlända med båt.  Förväntansfulla tjejer.   Traditionsenligt startade vi med den värsta - Fritt fall Tilt!  Med adrenalinet på topp var det bara att fortsätta karuse...

Av Lotta - 16 juli 2011 13:10


inför kvällens poolparty..   Målade naglar o en bikini är väl allt som behövs..? ;P Förutom ett glatt humör, lite busighet och trevliga människor förstås. :) Ha go en kväll, det tänker jag ha! ...

Av Lotta - 13 juli 2011 21:03

vid udden..          

Av Lotta - 12 juli 2011 20:31

myste i kvällssolen på bryggan efter ett dopp i vågorna på udden.           Ja fast Brolle var bara i mobilen förstås. Men han sjöng så vackert Free Fallin' och Det är hon. Lovely! <3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards