Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Framsteg och erfarenheter

Av Lotta - 17 augusti 2010 12:32

Har nu äntligen ominstallerat datorn som varit besatt av virus av det värre slaget en tid nu. Trots ihärdiga försök att bli kvitt den hemska doctorn (som den utsa sig för att vara, Antimalware Doctor) blev det retirering från min sida och ominstallation. Det blev många timmar av säkerhetskopiering, frågande, frustration och omtänk. Väl framme känns det dock bra. Riktigt bra faktiskt. Skönt med en "ren" dator.


"Alltför mycket stabilitet förhindrar framsteg."


Hade en fundering på att installera Windows 7 när jag ändå var igång men orkar inte bråka eller bråkas med mera nu! Får stå ut med Vista ett tag till, trots att den har vissa jobbiga sidor..(knölar ofta vid installation/konfigurering av ny programvara). Men å andra sidan lär man sig ännu mera då. :P Har just installerat MySQL (databas) vilket inte funkar särskilt bra hela vägen med Vista. Turligt nog hade jag fina anteckningar om hur jag skulle gå tillväga sedan gången innan.


"Det finns inga misslyckanden, det finns bara erfarenheter."


Har dessutom återvänt till det närmast normala tillståndet efter ett antal dagar av säng-soffa-säng-soffa-tillstånd med fil och smörgås som enda förtäring. Känns som om det börjar bli lite rätsida på tillvaron som var lite upp-och-ned-vänd ett tag!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 22 juli 2011 22:48

Lite prassel vid sidan av..   Jag stannar upp o ser något slingrande svart..   En orm!   Lite väsande och avvaktande var den..   o likaså jag. Fast inte så väsande då. Mest avvaktande.   Tror det var en svart huggorm. För vi såg inga gula fläckar ...

Av Lotta - 21 juli 2011 12:10

som finns med en länge. Sommarens besök på:   Alltid lika vackert att anlända med båt.  Förväntansfulla tjejer.   Traditionsenligt startade vi med den värsta - Fritt fall Tilt!  Med adrenalinet på topp var det bara att fortsätta karuse...

Av Lotta - 16 juli 2011 13:10


inför kvällens poolparty..   Målade naglar o en bikini är väl allt som behövs..? ;P Förutom ett glatt humör, lite busighet och trevliga människor förstås. :) Ha go en kväll, det tänker jag ha! ...

Av Lotta - 13 juli 2011 21:03

vid udden..          

Av Lotta - 12 juli 2011 20:31

myste i kvällssolen på bryggan efter ett dopp i vågorna på udden.           Ja fast Brolle var bara i mobilen förstås. Men han sjöng så vackert Free Fallin' och Det är hon. Lovely! <3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards