Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Stora lövfällardagen

Av Lotta - 27 oktober 2010 09:11

Går en sakta morgonpromenad. Ja idag går det sakta. Oftast går jag raskt, men ibland behöver man gå sakta. Av olika orsaker. Hör det prasslar. Och prasslar. Vänder mig för att titta och ser. Det är löven som faller från ett stort träd. Inte ett här och ett där. Utan hela tiden. I en aldrig sinande ström. Det prasslar till lite varje gång ett nytt löv landar bland de andra torra löven som ligger under trädet. Prassel, prassel, prassel, prassel...


Fortsätter min lugna promenad och ser hur naturen håller på att klä av sig. Solen skiner och har så när börjat värma lite efter en frostnupen natt. Nästan alla träd fäller sina löv just denna morgon. Eken, äppelträdet, alen och så trädet som jag inte vet sorten på. Har aldrig förr hört löven falla. Har aldrig förr verkligen sett träden fälla sina löv. Men det gör jag just idag. En del faller snabbt och rakt, andra virvlar flera varv på vägen ner. Några tar en liten lufttur några meter åt sidan innan de landar på marken.


Läste häromkvällen om gravitationen, Newton och Einstein. Läxor årskurs 6. Allt hänger ihop. Löver faller neråt på grund av tyngdlagen eller gravitationen. Tur att den finns. Annars skulle vi alla sväva runt i universum. Hur skulle vi då kunna träffas, kramas och prata? Tur för maskarna också! Så de får lite mat.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 22 juli 2011 22:48

Lite prassel vid sidan av..   Jag stannar upp o ser något slingrande svart..   En orm!   Lite väsande och avvaktande var den..   o likaså jag. Fast inte så väsande då. Mest avvaktande.   Tror det var en svart huggorm. För vi såg inga gula fläckar ...

Av Lotta - 21 juli 2011 12:10

som finns med en länge. Sommarens besök på:   Alltid lika vackert att anlända med båt.  Förväntansfulla tjejer.   Traditionsenligt startade vi med den värsta - Fritt fall Tilt!  Med adrenalinet på topp var det bara att fortsätta karuse...

Av Lotta - 16 juli 2011 13:10


inför kvällens poolparty..   Målade naglar o en bikini är väl allt som behövs..? ;P Förutom ett glatt humör, lite busighet och trevliga människor förstås. :) Ha go en kväll, det tänker jag ha! ...

Av Lotta - 13 juli 2011 21:03

vid udden..          

Av Lotta - 12 juli 2011 20:31

myste i kvällssolen på bryggan efter ett dopp i vågorna på udden.           Ja fast Brolle var bara i mobilen förstås. Men han sjöng så vackert Free Fallin' och Det är hon. Lovely! <3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards