Alla inlägg under augusti 2009

Av Lotta - 17 augusti 2009 15:15

Har nu lamnat Koh Phangan for den lite mindre skoldpaddson Koh Tao. Har ar dykarnas mecka, de dyker i oolen, i havet o hanger i baren. Vi har annu inte sallat oss till denna lite speciella skara utan kanner oss lite udda som roar oss med bollekar och bomben! Imorgon chartrar vi en longtailboat och tar oss runt on med stopp pa de strander som ser inbjudande o trevliga ut. Bland annat det tydligen otroligt vackra Naang Yuan.

Stranden

Av Lotta - 14 augusti 2009 06:36

Igar var grabbarna pa fisketur o skulle fanga barracudan. Den gomde sig dock sa det blev bara en 15-20 smafiskar! Men vad gor val det. Barracudan ligger anda uppdukad pa varje restaurangbord om kvallen. Och det ar ju sjalva fiskandet (the feeling) o inte fangsten som raknas.. Resten av ganget hade en rar tjejkvall med middag nastan i vattnet..eller i alla fall precis i vattenbrynet. Pa ett sandar uppdukat liggplatsbord med kuddar o allt! Sa det var bara att luta sig tillbaka efter middagen med Pina coladan i handen medan barnen lag och at glass!

Life islovely here! :)

Av Lotta - 12 augusti 2009 12:53

Har legat ute i vattnet idag och tittat lite fiskar. Gula med svarta rander, stora leopardmonstrade korallfargade, sjogurkor i massor, sma korallmonstrade som smalter in i bakgrunden,  sjoborrar, krabbor o jattemaneter 30-45 cm i diameter och tva jattelika gammelgurkor!

Kvallsmat...

Vy over var strand.

Chillar i skuggan.

Sot drink.

Av Lotta - 12 augusti 2009 06:56

Har nu akt vidare till paradison Koh Phangan. Bor helt ok med utsikt over den fina stranden. Eller nej. Det ar inte ok. Det ar helt enkelt underbart!

Spanar krabbor, svardfisk o allt annat som finns under ytan nar vi vantar pa maten pa palrestaurangen. Sitter pa sma strandrestauranger pa kvallarna o hor havets vagskvalp som bakgrund till middagen. Har vill jag stanna!

Stranden.

Av Lotta - 11 augusti 2009 16:42

Pa Lamai bodde vi pa norra delen av sranden. Lite lugnare, lite off-side. Helt ok med en kvallspromenad hem fran centrum i manskenet, barfota i vattenbrynet gor det inget om byxbenen blir smablota i kanten... det torkar snart anda.

Utflykter: En del red elefant och en del besokte shooting range en dag.

Vart rara rum

Fruktförsäljare på stranden

Av Lotta - 11 augusti 2009 16:34

Efter 26 timmars resa och vantan kom vi sa antligen fram till hotellet vi bokat.

Ja det tog en stund att ta sig till Samui da flygplatsen var stangd pga flygplansolycka pa Samui flygplats strax innan vi kom... Vi bokade om till Suratthani istallet och tog buss, bat och taxi till Lamai beach pa Koh Samui. Naja, val framme hade vi bungalow i guldlage pa stranden sa vi trivs som fisken i vattnet eller som vissa sager, som fetaosten i salladen!

Av Lotta - 3 augusti 2009 17:07

Har flugit högt  de senaste dagarna sen konserten så där som man gör när man varit på en riktigt stor konsert. Den vill liksom inte släppa taget om en utan man är i ett ständigt rus på nå't sätt. Så fort man hör en U2-låt behöver man bara sluta ögonen för att vara tillbaka på plats, känna känslan i kroppen och se dem framför sig. Hur hela Ullevi gungar. Det blir nästan värre efteråt. Kan inte höra Moment of Surrender utan att tårarna trängs i ögonen.

Snart flyger vi högt igen. Fast denna gång  på riktigt. I luften. Har ägnat dagen åt att packa. Och packa. Och packa. Vid lunchtid kom jag på att vi har några gamla saronger och batik-klänningar som vore fina att ha med. Det här med god framförhållning verkar inte vara min grej längre.. Var kan jag ha lagt dem tro? Just det, längst ner i tvättkorgen...inte tvättade sen sist.. Det var bara att ställa sig och handtvätta mitt i packningen. Turligt nog blåser det lite lätt idag efter två dagars stiltje. Tackar vädergudarna för det, då torkar det fort!

Har nu bara det viktigaste kvar. Handbagaget med biljetterna, pass och pengar och Hello Kittys målarbok. Och att få med hela gänget förstås. Men det ska väl inte vara det svåraste..