Direktlänk till inlägg 14 november 2009

Mamma Mia

Av Lotta - 14 november 2009 20:16


Var på Mamma Mia-konsert i minstingens regi idag. Hon hade förberett så fint med att göra om sin säng till en soffa med kuddar och mjuka armstöd (morgonrocken virad runt ena sänggaveln och toalettpapper virad runt den andra!). Med cd-spelaren på golvet hittade hon efter en stund rätt låt och satte igång...att spela trummor. När jag var liten bråkade man alltid om att få vara vackra ljushåriga Agneta, den som förlorade fick vara Anne-Frid och såg mest sur ut. Och här har minstingen alla chanser, ingen konkurrens alls och hon väljer att spela trummor! Visste inte riktigt att man kunde välja trummor när man uppträder som Abba, men men vad vet väl jag. Det var ju länge sen jag var liten och doade till Abba (om nu man bortser från Sing-star förstås..).


Med två upp-och-ner-vända kastruller, några lock och kinapinnar satt hon lyckligt koncentrerat och slog i takt. Det var verkligen i takt. Emellanåt vände hon sig om till publiken med ett stort leende och blick som tydligt sökte uppskattning och bekräftelse. Lycka i stunden! När applåder och visslingar efteråt blev för utdragna sa hon helt sonika: "Ni kan sluta nu."



 
 
Ingrid

Ingrid

15 november 2009 20:19

Ååå va underbart!!! =)
tack för titten i gästboken föresten,, jag satt och funderade för bara någon dag sedan varför jag skaffade gästboken för det aldrig någon som skriver i den ialalfall, och så VIPS, var Du där =)
Och det stämmer, bakgrunden är ny ..

Hoppas allt är bra med dig!
Än en gång, helt underbart med abba =)

kram Ingrid

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Lina pina i America

Lina pina i America

17 november 2009 15:14

Men ojojojojojoj, sööööööööööööta tjej!!!!!!!!!!!!! Jag skrattar ihjäl mig, jag tycker din blogg är precis lika bra som Martina Haags böcker, om du har läst nån av dem! Jag skrattar lika hjärtligt! Puss på er alla! / NJ-bruden

http://linaschultzberrg.blogg.se

 
Ingen bild

Lotta

18 november 2009 12:51

Jag & Martina Haag då...! ;P Tack för den härliga jämförelsen underbara Lina pina ;) You made my day! Kram på dej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 22 juli 2011 22:48

Lite prassel vid sidan av..   Jag stannar upp o ser något slingrande svart..   En orm!   Lite väsande och avvaktande var den..   o likaså jag. Fast inte så väsande då. Mest avvaktande.   Tror det var en svart huggorm. För vi såg inga gula fläckar ...

Av Lotta - 21 juli 2011 12:10

som finns med en länge. Sommarens besök på:   Alltid lika vackert att anlända med båt.  Förväntansfulla tjejer.   Traditionsenligt startade vi med den värsta - Fritt fall Tilt!  Med adrenalinet på topp var det bara att fortsätta karuse...

Av Lotta - 16 juli 2011 13:10


inför kvällens poolparty..   Målade naglar o en bikini är väl allt som behövs..? ;P Förutom ett glatt humör, lite busighet och trevliga människor förstås. :) Ha go en kväll, det tänker jag ha! ...

Av Lotta - 13 juli 2011 21:03

vid udden..          

Av Lotta - 12 juli 2011 20:31

myste i kvällssolen på bryggan efter ett dopp i vågorna på udden.           Ja fast Brolle var bara i mobilen förstås. Men han sjöng så vackert Free Fallin' och Det är hon. Lovely! <3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards