Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Henrik i ful brun kostym

Av Lotta - 18 november 2009 20:58


Jag måste börja med att säga att jag gillar brunt. Starkt. Det är en av mina favoritfärger faktiskt. Men, sen finns det ju nyanser av brunt som inte riktigt är så rara. Och Henrik, tyvärr. Nyansen av brunt på din kostym igår kväll tillhör nog en av de fulaste jag sett. Ärligt. Så är det. Hur jag än försökte gilla färgen så gick det inte. Turligt nog för dig är det dock inte kostymen som gör mannen utan snarare tvärtom.  


Och vilken man sen. Snurrigt värre och fort gick det. Vet inte riktigt hur jag gillar det du gjorde med mig och resten av publiken. Man blev ju liksom lite tagen på sängen när du började med att avslöja ens tankar direkt! Fast häftigt var det när man uppmanades att tänka på två grejer – jag kan tyvärr inte avslöja mer än så, för vi har slutit en hemlig pakt liksom. Henrik och jag. Jag har lovat att inte berätta. Utifall att någon skulle gå och se föreställningen Sinnescirkus skulle det inte vara så kul att veta om allt innan. Det tar liksom bort en hel del av effekten.  – och 30 sekunder senare står det på skärmen: ”Chansen att du just tänkte på hmhm och hmhm är relativt stor.” Ja, jag tänkte just på hmhm  och hmhm!! Och vek mig dubbel av förvåningsskratt.


Och jag var inte ensam. Så om man trodde sig vara lite speciell och unik och one of a kind så fick man det motbevisat direkt! Jaha, då är man bara precis som alla andra då. Tack för den du Henrik! Och inte ens fick jag komma upp och skaka hand med dig på scen, vilket många andra fick. Så inte ett uns speciell. Sen kanske det berodde på att jag inte lyckades fånga krokodilen då som slängdes runt bland publiken. Men ska sanningen fram så satt jag nog rätt bra därnere bland ”alla andra” och bara var med på håll!


Och det där med spelkortet. Hur gör du? Är det verkligen bara så med oss människor att vi är väldigt förutsägbara? Majoriteten tänker på samma kort liksom? Hm.. men där var jag i alla fall annorlunda! Jag hade hjärter 9. Oj, där kanske jag sa för mycket..? Glöm glöm.


Med en känsla av frustration, intresse, imponering och dumhet blandat till en enda sörja lämnade jag lokalen med snurrande virrvarr i huvudet. Jag måste nog leta på någon av dina böcker i alla fall. För det är intressant. Hur det kan gå att göra en sådan föreställning. Det finns ingen slump. Eller gör det det?


Henrik Fexeus Imponerad av mannen. Inte kostymen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 22 juli 2011 22:48

Lite prassel vid sidan av..   Jag stannar upp o ser något slingrande svart..   En orm!   Lite väsande och avvaktande var den..   o likaså jag. Fast inte så väsande då. Mest avvaktande.   Tror det var en svart huggorm. För vi såg inga gula fläckar ...

Av Lotta - 21 juli 2011 12:10

som finns med en länge. Sommarens besök på:   Alltid lika vackert att anlända med båt.  Förväntansfulla tjejer.   Traditionsenligt startade vi med den värsta - Fritt fall Tilt!  Med adrenalinet på topp var det bara att fortsätta karuse...

Av Lotta - 16 juli 2011 13:10


inför kvällens poolparty..   Målade naglar o en bikini är väl allt som behövs..? ;P Förutom ett glatt humör, lite busighet och trevliga människor förstås. :) Ha go en kväll, det tänker jag ha! ...

Av Lotta - 13 juli 2011 21:03

vid udden..          

Av Lotta - 12 juli 2011 20:31

myste i kvällssolen på bryggan efter ett dopp i vågorna på udden.           Ja fast Brolle var bara i mobilen förstås. Men han sjöng så vackert Free Fallin' och Det är hon. Lovely! <3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards