Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Kvarstad

Av Lotta - 29 november 2009 22:40


Helgens besök i Kvarstad bjöd på lite trist väder men desto mera hjärtligt sällskap och skönt slapparläge i soffan. Full service och god mat som alltid. Kvarstad är namnet som hemmasonen och författaren Hans-Eric Hellberg myntat för staden. Han som skrivit Maria-serien som är läst minst tre gånger i sin helhet, och böcker som Kram och Puss. Bara namnen på dem gör ju att man bara älskar dem i en viss ålder.


I övrigt gjordes ett besök hos mammon i Dalarnas Globen, där servicen visade sig vara av det något sämre slaget, vilket i och för sig var bra för plånboken men desto sämre för den fåfänga sidan av jaget.


 

Julmarknad uppe på berget bjöd på tombola, järnsmide och hembakt precis som sig bör.


Hemresan bjöd på underkylt regn, sol och dimma. Det som började med gråtrist regn övergick så småningom till solsken. Först var det vackra vyer med älvdans på varje äng borta i skogsbrynet. Men strax efter Enköping åkte vi in i tjockan. Och 15 mil senare var jag glad att vi hittade ut igen! Den vackra utsikten över Strängnäs kyrka från Strängnäsbron var ersatt av vitt. Vitt. Vitt. Det kändes som att sväva runt i en dröm där man bara ser den närmsta snutten framför sig. En bit väg.


Tack vare vägarbete fick vi chansen att se lite nya marker och vackra vyer. Exempelvis en underskön liten sjö med stilla spegelblankt vatten. En höstövergiven badplats med bryggorna på plats. Det var så man nästan blev sugen på ett dopp!


 

En underbar syn som man bara kan hitta i Dalarna där traditionerna avlöser varandra:

 


Visst är hon go, kvinnostatyn till vänster här?!


 

 

 
 
Lina pina i America

Lina pina i America

1 december 2009 20:32

Men guuuuuuuud så jag längtar hem nu, med alla bilder från borlänge, ojoj. Riktigt mysigt, hihi, Gillar bilden från gammelgården, där julgranen och midsommarstången står brevid varandra, haha. DET är dalarna!

http://linaschultzberrg.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

1 december 2009 20:33

Ser att du har kort på min arbetsplats.. =)
Hoppas att det inte var där du fick dålig service...
Kram

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lotta

2 december 2009 21:55

Men du har nog mysigare väder i Amerikatt Lina! Saknade snön i Blge..

 
Ingen bild

Lotta

2 december 2009 21:59

haha..ja världen är liten! Där ser man Ingrid, hade jag vetat hade jag hälsat på dig! ;P

Det handlade om en tröja som bara fanns i min storlek på en skyltdocka, och då tog de inte ner den utan jag fick "tinga" den om jag ville, så skulle jag få den när det var dags att ta ner den...?! Men jag åkte ju hem da'n därpå så det gick ju inte!

 
Lina pina i America

Lina pina i America

4 december 2009 16:55

Visst tusan är vädert i America fint för att vara december, 17 grader och sol idag, men ändå, jag gillar Borlänge bättre. Om sex veckor åker jag hem! Tjoho, Puss.

http://linaschultzberrg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 22 juli 2011 22:48

Lite prassel vid sidan av..   Jag stannar upp o ser något slingrande svart..   En orm!   Lite väsande och avvaktande var den..   o likaså jag. Fast inte så väsande då. Mest avvaktande.   Tror det var en svart huggorm. För vi såg inga gula fläckar ...

Av Lotta - 21 juli 2011 12:10

som finns med en länge. Sommarens besök på:   Alltid lika vackert att anlända med båt.  Förväntansfulla tjejer.   Traditionsenligt startade vi med den värsta - Fritt fall Tilt!  Med adrenalinet på topp var det bara att fortsätta karuse...

Av Lotta - 16 juli 2011 13:10


inför kvällens poolparty..   Målade naglar o en bikini är väl allt som behövs..? ;P Förutom ett glatt humör, lite busighet och trevliga människor förstås. :) Ha go en kväll, det tänker jag ha! ...

Av Lotta - 13 juli 2011 21:03

vid udden..          

Av Lotta - 12 juli 2011 20:31

myste i kvällssolen på bryggan efter ett dopp i vågorna på udden.           Ja fast Brolle var bara i mobilen förstås. Men han sjöng så vackert Free Fallin' och Det är hon. Lovely! <3 ...

Ovido - Quiz & Flashcards