Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Lotta - 23 juli 2009 10:10


Ibland är det härligt enkelt att vara bäst. Den här veckan har jag till exempel varit bäst flera gånger. Som när

  • jag köpte kakao så minstingen o jag kan baka kladdkaka "Har du köpt kakao? Du är bäst mamma!"
  • jag la mig i badet med minstingen "Ska du bada med mig? Mamma, du är bäst!"
  • jag strosade på stan med mellantjejen "Kan vi verkligen gå på stan? Du är bäst mamma!"
  • jag lät mellantjejen åka på sjön med en kompis "Får jag? Mamma du är bäst!"


Ju större de härliga ungarna blir desto svårare (läs dyrare..) blir det dock att vara bäst. Men jag vet att jag kommer att bli bäst om jag köper en mobiltelefon.. Det råder lite delade meningar om varför äldstingen inte äger någon mobil längre. Eller inte varför kanske - för det är väl allmänt känt att få mobiler klarar ett helt 40-graders tvättprogram utan att ta skada - snarare vem som är orsaken till att den hamnade där.. Den som slängde in jeansen i maskin eller den som inte tömde fickorna?


Antar att det kommer att bli en mobilutgift inom den närmaste framtiden (ett år utan mobil har inte löst ansvarsfrågan.. ;) ). Jag menar vad gör man inte för att få höra:

"Mamma, du är bäst!" även av en 13-åring..

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards