Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Lotta - 29 juli 2009 23:20



Så var det dags för sommarens andra poolparty med allt vad det innebär av stiliga hopp med taskiga landningar på badankor, balanserande på Skalmanmadrasser och färgglada paraplydrinkar. Hade fått höra att det skulle vara drop-in från klockan två som gällde så jag gick hemifrån vid 14.30, för en gångs skull inte tokförsenad.


Väl framme vid rätt adress möts jag av ett långt plastband som spärrar av hela infarten till fastigheten, inklusive frontdörr! Känner en lukt som påminner om somrar från långt tillbaka…barndomens heta somrars asfaltlukt! Inser att det beror på att det är nyasfalterat på uppfarten – därav plastbandsavspärrningen. Så för att komma in i huset går jag runt till baksidan och smyger in liksom bakvägen. Där är helt lugnt och stilla vid poolen. Går in i huset o ropar "Hallå!"


Inget svar. Smyger vidare "Hallååå!"


Inget svar. Upp för trappan "HALLÅÅÅÅÅ!". Hittar slutligen ett barn i ett rum långt inne i huset och undrar vad som blivit knasigt. Har jag tagit fel dag, fel hus eller vad??


"Är det inte inte poolparty här?" Joo, men det skulle börja vid tre...blev bestämt idag..


Aha, tänker jag tack min härliga värdinnaväninna för att du meddelade mig!


Äsch, jag la mig vid poolen ensam med bara smågetingarna som sällskap, så där låg jag när värdinnan och de andra gästerna kom. Vinkade lite avmätt från Skalmanmadrassen och sa "Välkomna! Jag förlåter er för att ni är lite sena.."

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards